Thursday, April 10, 2008

وبلاگ كارزار آزادي كيانوش سنجري: نامه ی کارزار از طرف حامیان آزادی کیانوش سنجری به کوفی عنان

http://sos-sanjari.blogspot.com/2006/11/blog-post_11.html

نامه ی کارزار از طرف حامیان آزادی کیانوش سنجری به کوفی عنان
به نام سعادت مردم ایران
کارزار آزادی کیانوش سنجری بار دیگر با تاکید بر اینکه اهداف بلند خود را که آزادی کلیه زندانیان سیاسی می باشد همچنان دنبال می کند ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کیانوش سنجری نامه ای به دکتر کوفی عنان دیبر کل سازمان ملل متحد نوشته است که از طرف حامیان آزادی او برای ایشان فرستاده می شود همچنین نام شما عزیزان به عنوان حامی آزادی سنجری در نامه قرار خواهد گرفت . دوستان عزیزی که از آزادی سنجری حمایت می کنند و تا امروز نامشان در قسمت حامیان تارنما درج نشده است می توانند نام خود را در قسمت نظرات ثبت ویا به آدرس زیر ایمیل بزنند . متن نامه در زیر آمده است
زنده باد آزادی
متن نامه
به :جناب آقای دکتر کوفی عنان
موضوع:اقدام برای آزادی مهدی سنجری و سایر زندانیان سیاسی در ایران
سلام
دبیر محترم سازمان ملل متحد همانگونه که در اساسنامه ی سازمان ملل متحد آمده است دفاع از حقوق انسان ها جز وظایف اعضای این سازمان می باشد به طبع تمامی کشور های عضو باید قوانین وضع شده را اجرا کنند . متاسفانه جمهوری اسلامی ایران علیرغم عضویت در سازمان ملل متحد قوانین حقوق بشری را زیر پا نهاده است..
ما دانشجویان ،فعالین سیاسی و مدافعین حقوق بشر در ایران با اعتراض به رفتارهایی که با زندانیان سیاسی به خصوص دانشجویان آزادی خواه در جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد از شما تقاضا داریم زمینه ی آزادی این افراد را فراهم کنید.
مهدی(کیانوش) سنجری 23 ساله ازوبلاگنویسان و فعالین حقوق بشر در ایران در درگیرهای تاریخ هفتم اکتبر در تهران توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد .
سنجری به بازداشتگاه 209 زندان اوین منتقل شد و بنا بر اخبار رسیده به شدت شکنجه می شود. ما حامیان آزادی سنجری ضمن اعتراض به اینگونه رفتارها بایک زندانی سیاسی خواهان اعتراض شما به مقامات جمهوری اسلامی هستیم
ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مهدی سنجری اعلام می کنیم وی تنها نمونه ای کوچک از زندانیانی است که با رفتار غیر قانونی مسئولین جمهوری اسلامی مواجه می شود . مد نظر می باشد طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر و قوانین حقوق بشری شکنجه و نگهداری زندانی در سلول انفرادی غیر قانونی و منع شده می باشد .
جناب آقای دکتر کوفی عنان متاسفانه عدم توجه به روند برخورد با زندانیان سیاسی در ایران توسط سازمان های حقوق بشری سبب شده است مقامات جمهوری اسلامی زندانیان را ازحقوق اولیه خود محروم کنند .
بار دیگر تاکید می کنیم اگر سریعا اقدامی برای آزادی زندانیان سیاسی و اعمال قوانین حقوق بشری در ایران صورت نگیرد عواقب نگران کننده ای خواهد داشت و مطمئنا سازمان ملل متحد به عنوان عالی ترین مرجع حمایت از حقوق انسان ها باید پاسخگوی آن باشد .
در آخر ضمن آرزوی موفقیت روز افزون برای جناب عالی تقاضا داریم اقدامی عاجل برای آزادی مهدی سنجری انجام دهید
با ارادت
دانشجویان،فعالین سیاسی و حقوق بشری درایران