Thursday, April 10, 2008

اعتراض به تداوم بازداشت کيانوش سنجری و شکنجه او در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوين، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

http://news.gooya.com/politics/archives/2006/11/054580.php

بر اساس خبرهای دريافتی ، کيانوش سنجری ، فعال دانشجويی و وبلاگ نويس در بند ۲۰۹ زندان اوين تحت فشار و شکنجه قرار دارد.

به گزارش واحد خبر کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، کيانوش سنجری در بازداشتگاه وزارت اطلاعات تحت بازجويی و فشارهای روانی قرار دارد و از طرفی چندين بار مورد ضرب و شتم واقع شده است.

کيانوش سنجری در تاريخ ۱۶ مهرماه امسال ، در پی درگيری ماموران امنيتی و هواداران آيت الله بروجردی و در حال تهيه گزارش در برابر منزل آيت الله بروجردی دستگير شده و در حال حاضر در بند ۲۰۹ زندان اوين که زير نظر وزارت اطلاعات قرار دارد، در سلول انفرادی به سر می برد.

مادر کيانوش سنجری که پس از يک ماه به تازگی موفق به ملاقات با فرزنداش شده است، نسب به سلامتی او ابراز نگرانی کرده و می گويد فرزنش در زندان امنيتی وزارت اطلاعات تحت فشار است.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی ضمن ابراز نگرانی عميق نسبت به وضعيت کيانوش سنجری در سلول انفرادی، خواهان آزادی او است. مقامات امنيتی و قضائی طبق قوانين ايران و اعلاميه جهانی حقوق بشر حق شکنجه و تحت فشار قرار دادن هيچ زندانی را ندارند.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی در تلاش است از طريق معرفی وکيل مدافع به خانواده سنجری، مراحل دادرسی کيانوش سنجری را دنبال نمايد.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی